Zoete aardappelbonenburger met limoen en koriander

Standaard

Tijdens het lezen van TV-familie bij mijn ouders stootte ik op volgend receptje! Dit moest eens uitgetest worden 🙂

Ingrediënten voor 4 personen

  • 1 grote of 2 kleine zoete aardappelen (wij gebruikten gewone aardappelen)

  • 1 blik rode bonen, uitgelekt en afgespoeld (wij gebruikten Adzuki-bonen)
  • 1 rode uit, fijngesnipperd
  • 2 rode chillipepers, fijngesneden en van zaadjes ontdaan
  • 3 eetl. Gezouten pindanootjes, fijngehakt
  • 75g paneermeel
  • ½ theel. gemalen koriander
  • 1 theel. gemalen komijn
  • de blaadjes van een half bosje koriander
  • de schil van twee limoenen
  • ½ theel. zout
  • 2 eetl. olijfolie
  • enkele eetl. bloem
  • wij deden er ook nog linzen bij

Bereidingswijze

Kook de (zoete) aardappelen ongeschild gaar in gezouten water. Laat ze schrikken onder koud water en pel ze.

Doe de andere ingrediënten in een grote kom. Voeg er in stukken gesneden aardappel bij, meng en vorm burgers

Wij grilde ze in de pan. (Dit recept is voor op een BBQ: gril de burgers voorzichtig (eventueel tussen een BBQ-klem) Dit duurt ongeveer 4 à 5 minuten aan elke kant.

Je kan ze eventueel serveren tussen een broodje met sla, advocado en sausje naar keuze.

Wij maakten een bordje met sla, tomaten en komkommer, aardappelsla en looksaus.

HHHMMMM!!

Helemaal niet moeilijk! En snel klaar!

Bron: dit receptje vond ik terug in de TV-familie onder de rubriek Erika’s BBQ zonder vlees

Over astariacarmen

Ik ben Carmen en ga studerend, lopend, wandelend en fietsend door het leven. Het zal jullie opvallen dat ik een bezige bij ben. Mijn ventje Michael wil ik zeker ook niet vergeten :-) 2 jaar terug ben ik gestart met de studie gezondheidsconsulent. Ondertussen ben ik afgestudeerd en wil ik meer en meer mijn kennis op vlak van gezondheid verruimen. Zo vang ik in najaar de studie herboriste aan. Persoonlijke ontwikkeling is ook een belangrijk gegeven in mijn leven. Met deze blog wil ik iedereen op de hoogte houden over mijn loopavonturen. Maar wil ik ook dingen meegeven vanuit mijn studies, mijn ervaringen, ... Namasté Carmen

Geef een reactie

