Klimmen

Standaard

 

Klimmen is ondertussen onze ‘zomerhobby’ geworden. Vele vrienden en familie vroegen zich af waarom we in godsnaam met klimmen begonnen.

 

 

 

 

Het is eigenlijk begonnen met onze wandelingen op onze vakanties. We gaan graag de bergen in en vaak munt dit uit met klim en kleuterwerk bij bereiken van de top. De afgelopen reizen deden we dit zonder beveiliging… op sommigen momenten echt niet verantwoord eigenlijk maar ja. Zeker omdat ik eigenlijk niet de handigste ben en vaak wel eens de grond van dichterbij bekijk 😉 En als je dan ergens op een klein padje aan het wandelen bent met aan beide kanten rotsen of gewoon een ravijn dan denk je soms ‘waar ben ik aan begonnen’. En ‘Michael sleurt me altijd maar mee’ 🙂 Maar uiteindelijk is het steeds voor mij een overwinning dat ik mijn angst opzij heb kunnen zetten en de beklimming heb aangedurft. Het uitzicht dat je krijgt is met geen woorden te omschrijven.

 

 

Doordat ik vaak onzeker ben tijdens ons wandelbeklimmingen vonden we het niet zo’n slecht idee om aan muurklimmen te beginnen. Deze zomer zijn we er dan ook met gestart. Spijtig genoeg zal bij de start van het schooljaar verminderen naar één maal de maand. Deze zomer trachtten we elke week te gaan.

 

 

 

 

Ik merk dat ik ondertussen al wel vorderingen heb gemaakt . Ik heb al minder schrik boven. Alhoewel ik het telkens mijn angst terug moet overwinnen.

Enkele actie foto’s:

             

  

 

Over astariacarmen

Ik ben Carmen en ga studerend, lopend, wandelend en fietsend door het leven. Het zal jullie opvallen dat ik een bezige bij ben. Mijn ventje Michael wil ik zeker ook niet vergeten :-) 2 jaar terug ben ik gestart met de studie gezondheidsconsulent. Ondertussen ben ik afgestudeerd en wil ik meer en meer mijn kennis op vlak van gezondheid verruimen. Zo vang ik in najaar de studie herboriste aan. Persoonlijke ontwikkeling is ook een belangrijk gegeven in mijn leven. Met deze blog wil ik iedereen op de hoogte houden over mijn loopavonturen. Maar wil ik ook dingen meegeven vanuit mijn studies, mijn ervaringen, ... Namasté Carmen

Geef een reactie

