Citroensap om te vermageren?

Standaard

Tijdens mijn detox-maand heb ik geleerd om ’s morgens op mijn nuchtere maag een glas warm citroensap te drinken. (Vroeger luste ik zelfs nog geen thee, maar nu smaakt het glaasje toch)

Het is een goede start van de dag en geeft een verfrissend gevoel. Het biedt tevens ondersteuning aan de lever. De nuttige bestanddelen zoals vitamine C en andere stoffen worden niet afgebroken door het maagzuur en worden zo sneller en volledig in het bloed opgenomen. Het ontgift je lichaam en biedt ondersteunig bij vermageren.

Momenteel doe ik het nog altijd. Wel met een theelepeltje ahornsiroop in.

Daarna heb ik wat opzoek-werk gedaan. Wat vond ik:

Je kan snel vermageren met de ctroensapkuur…

Je maakt een mengsel van:

  • vers geperst citroensap
  • ahornsiroop
  • cayennepeper
  • zuiver water

(Men raad ook aan om tijdens de kuur kruidenthee te drinken, een groene poeder en spirulina in te nemen.)

Je drinkt 10 dagen 8 tot 12 glazen per dag. Voor de rest neem je geen voedsel binnen. Je moet minimaal 3 liter vocht binnen nemen.  Zeker niet aan sport doen, want je lichaam heeft rust nodig. Zorg dat je voldoende aangekleed bent want je kan koud hebben tijdens deze kuur…

bron: http://www.dietenlijst.nl/dieten/citroensapkuur/

Zie jij dit zitten?

Ik toch niet… Ik zal me wel houden aan mijn glas bij de start van de dag! Je zal wel even resultaat hebben, maar de kilo’s zullen er snel weer bij zijn.

Ik zou het eerder als reinigingsmethode doen. Maar enkel citroensap, de ganse dag door? Ik denk dat ik voor dit extreem ding niet gemaakt ben…

Wie zich er aan wil wagen, kan misschien dit ook proberen: http://www.madalbalshop.com/citroensapkuur

 Zijn er wel personen die dit zouden doen?

http://plazilla.com/jezelf-gezond-en-slank-houden

Over astariacarmen

Ik ben Carmen en ga studerend, lopend, wandelend en fietsend door het leven. Het zal jullie opvallen dat ik een bezige bij ben. Mijn ventje Michael wil ik zeker ook niet vergeten :-) 2 jaar terug ben ik gestart met de studie gezondheidsconsulent. Ondertussen ben ik afgestudeerd en wil ik meer en meer mijn kennis op vlak van gezondheid verruimen. Zo vang ik in najaar de studie herboriste aan. Persoonlijke ontwikkeling is ook een belangrijk gegeven in mijn leven. Met deze blog wil ik iedereen op de hoogte houden over mijn loopavonturen. Maar wil ik ook dingen meegeven vanuit mijn studies, mijn ervaringen, ... Namasté Carmen

Geef een reactie

