ik ga naar de yogales en neem mee…

Standaard

Op dinsdagavond ga ik naar de yogales bij Yolanda van de Seva Yoga Kempen . Het is pas sinds enkele weken dat ik bij haar ga. Voordien ging ik in Het Lotushuis bij Rita. Door de avondschool op maandag zocht ik een ander avondje en vond ik Seva Yoga kempen, in Geel – Larum meer bepaald.

Naar de yoga-les neem ik mee:

Mijn meditatiekussen ( Het keelchakra wordt afgebeeld)

Mijn tachyondekentje

 Mijn mat

 

mijn dekentje

ALLES BIJ ELKAAR

Waarom moet zou je yoga-les volgen?

Volgens De Yoga Soetra’s van Patanjali: ‘Yoga is het stopzetten van de verdeelheid van de mind’ (vrij vertaald).

 Met andere woorden zorgt yoga voor de ontwikkeling van een heldere, ontspannen en creative geest. Yoga brengt evenwicht en activeert de zelfhelende kracht in het lichaam” Bron:  http://www.yogaloft.be/yoga/algemeen/

Voor mij is Yoga het evenwicht dat ik zoek tussen lichaamsbeweging en ontspanning. Ik heb een drukke agenda waarin sporten, studeren en werken staat. Yoga is voor mij het tussenstation om tussen mijn bezigheden innerlijke rust te vinden.

Het sporten, dezelfde houding voor computer, … zorgde ervoor dat mijn spieren en gewrichten stijver werden. Yoga maakt ze terug losser en soepeler.

Yoga is een mengelmoes van bewegingen waarbij verschillende houdingen worden aangenomen. Bepaalde spiergroepen die niet worden gebruikt, worden nu geactiveer.

Seva Yoga Kempen volgt de benadering van VINIYOGA. Het is vorm van Yoga die aandacht besteedt aan de lichaamshouding, ademhaling, relaxatie, meditatie, …

Helemaal iets voor mij dus 🙂 De les is opgebouwd volgens en bepaalde structuur en je krijgt een oefenschema mee. Ideaal om thuis te oefenen! Goed geheugensteuntje anders ben ik de volgende dag de oefeningen al snel vergeten. Het is voor mij een extra motivatie om de oefeningen thuis te oefenen.

Dagelijks zou ideaal zijn, maar dat past voorlopig nog niet in mijn agenda. alhoewel? Tijd moet je maken 😉

Yoga raad ik dus iedereen aan om te doen. Het is niet omdat je een stijve hark bent dat je het niet kan doen. Michael is niet bepaald de lenigste en deze zomer deden we enkele malen per week samen oefeningen en hij merkte toch al verbetering.  Als je niet de innerlijke rust zoekt, kan het je helpen je spieren te versoepelen.

DOEN dus!!!

 

Over astariacarmen

Ik ben Carmen en ga studerend, lopend, wandelend en fietsend door het leven. Het zal jullie opvallen dat ik een bezige bij ben. Mijn ventje Michael wil ik zeker ook niet vergeten :-) 2 jaar terug ben ik gestart met de studie gezondheidsconsulent. Ondertussen ben ik afgestudeerd en wil ik meer en meer mijn kennis op vlak van gezondheid verruimen. Zo vang ik in najaar de studie herboriste aan. Persoonlijke ontwikkeling is ook een belangrijk gegeven in mijn leven. Met deze blog wil ik iedereen op de hoogte houden over mijn loopavonturen. Maar wil ik ook dingen meegeven vanuit mijn studies, mijn ervaringen, ... Namasté Carmen

Plaats een reactie