Bulgur met spruitjes en rozijnen

Standaard

Als kind at ik absoluut niet graag spruitjes… Waarschijnlijk ook de manier hoe dat mijn ouders het klaarmaakten. Nu je zelf kiest en probeert in de keuken ontdek je, hoe je het lekker kan maken. Dus zaterdag in de Colruyt lagen de spruitjes snel in mijn kar 🙂 Het lekkerste vind ik wel, om er iets speciaal met te doen en niet gewoon simpel met aardappelen en worst. Ik stootte op dit vegetarisch gerechtje. Dat ik graag wil delen.

Dus wil je eens iets anders? Dan stel ik Bulgur met spruitjes en rozijnen voor!

Ingrediënten

  • 400 g spruitjes
  • 60 ml kippenbouillon
  • 60 ml sinaasappelsap
  • 60 ml citroensap
  • 1 el olijfolie
  • 2 tl kerriepoeder
  • zout
  • versgemalen zwarte peper
  • 75g bulgur
  • 60 g rozijnen
  • 3 el gehakte bladpeterselie
  • 2 el geroosterde pijnboompittenBereidingswijze

Kook de spruitjes beetgaar in water met zout.

Snijd ze in vieren.

Stoof ze nog even in een beetje olijfolie

Klop kippenbouillon, sinaasappel-, citroensap, de olijfolie, de kerriepoeder, zout en de zwarte peper op voor een dressing.

Kook ondertussen de bulgur +/- 7 minuten

Voeg alle ingrediënten toe: rozijnen, bladpeterselie, pijnboompitten en de dressing.

Schep alles om.

Breng op smaak met zout en peper.

Over astariacarmen

Ik ben Carmen en ga studerend, lopend, wandelend en fietsend door het leven. Het zal jullie opvallen dat ik een bezige bij ben. Mijn ventje Michael wil ik zeker ook niet vergeten :-) 2 jaar terug ben ik gestart met de studie gezondheidsconsulent. Ondertussen ben ik afgestudeerd en wil ik meer en meer mijn kennis op vlak van gezondheid verruimen. Zo vang ik in najaar de studie herboriste aan. Persoonlijke ontwikkeling is ook een belangrijk gegeven in mijn leven. Met deze blog wil ik iedereen op de hoogte houden over mijn loopavonturen. Maar wil ik ook dingen meegeven vanuit mijn studies, mijn ervaringen, ... Namasté Carmen

Eén reactie »

  1. Hmmmm…. mijn eerste idee was “beurk”… ik ben namelijk ook geen spruitjesfan, maar Maarten heeft me dat ondertussen leren eten. Fan van bulgur en van rozijnen ben ik wel, dus msischien moet ik het maar gewoon eens proberen.

Geef een reactie

