’t is (voor) niks natuurmarathon Geldrop

Standaard

Ergens in augustus had ik beslist om me in te schrijven voor de natuurmarathon ’t is (voor) niks te Geldrop. Loopmaatjes Jess en Ruth kwamen met de wedstrijd op te proppen en aangezien dat je best zo snel mogelijk inschrijft heb ik dat ook maar gedaan.

 

 

Op zaterdagavond hadden we nog een etentje met de neven en nichten van Michael in Pampas, een Braziliaans BBQ-restaurant te Antwerpen. Na ons buikje vol te hebben gegeten, wilden zij ook nog iets gaan drinken. Wijselijk zijn wij braaf in ons bedje gekropen. We zijn  in Hoboken bij Michaels ouders gaan overnachten. (Zo konden we Michaels mama ook meenemen) Het was toch nog 23u30 voor ik in mijn bedje lag en om 6u15 liep onze wekker af. Van een goede nachtrust kon ik niet echt spreken… veel op de wekker gekeken… (zenuwen? Bang dat ik me oversliep?… ?)

 

   

 Om 6u30 zat ik in loopoutfit aan de ontbijttafel. Op het menu: havermout met een schepje formula 1, sportshake van Herbalife en melk en een goede kop koffie. Ook had ik 5 schüssler-zouten van NR. 5 en 5 van NR. 7 opgelost in kokend water en zo opgedronken.

7u30 werd de auto gestart richting Geldrop. Regen….. wind… HELP!!  Al gauw klaarde het op, maar de wind bleef wel…

Rond 8u00 stak ik nog een volkorenboterhammetje met choco in mijn mond. Dat was lang geleden, maar het smaakte echt wel 🙂

Na even verkeerd te hebben gereden kwamen we rond 8u45 aan. Vlak naast Ruth. Voila de eerste bekenden. Daarna zagen we nog heel veel bekend volk. Dat was lang geleden. Het was een fijn weerzien. Julie, Patrick, Kristof, Veerle, Philippe, Jess , Bert, en nog zoveel meer.

 

Na afscheid te hebben genomen van Michael en zijn mama, zij gingen 21km wandelen vervoegde ik me bij de andere lopers. Het wachten was wel heel fris! BBBRRRR!!!!

We waren nog aan het babbelen en foto’s aan het nemen toen het startsignaal werd gegeven. Al gauw vond ik het juiste tempo bij Veerle en Philippe. Het was op sommigen stukken echt boksen tegen de wind.  Maar het was echt wel een mooi parcours!  Goede ondergrond en een zeer mooi uitzicht! Echt genieten!

 

Na goede 10km vond Veerle haar pas en liet ze Philippe en mij achter. We liepen een mooi tempo ietsje trager dan 10km/uur maar het voelde echt goed aan. Ik dacht in mezelf “VOLHOUDEN”  Mijn voornemen was traag te starten en dan het tweede stuk versnellen. Het eerste voornemen had ik dus niet gedaan, maar het voelde echt relax aan en dacht FOERT gewoon GAAN! Na de tweede controlepost voelde ik aan dat het Philippe niet goed af ging dus liep ik mijn eigen tempo verder. Al snel liep ik bij een drie andere lopers die een mooi tempo liepen. Maar rond 21km moest ik toch even een pitstopje houden. De wandelaar die net voorbij kwam, zal het wel een grappig tafereel hebben gevonden… * bloos * bloos* 🙂 Al gauw had ik mijn tempo terug gevonden en kon ik terug aansluiten bij het groepje.  Rond 27km kruiste ik nog de lopers van de 30km en zag ik Kristof, Ruth en hun compagnon. Ik kon bij het groepje blijven tot de laatste 31km en dan heb ik hen achter kunnen laten. Het laatste stuk door de duinen was er één met veel wind. Ik merkte dat mijn tempo toch wat afzwakte, maar toch haalde ik nog lopers in. Dat gaf me een zalig gevoel. Meestal is het andersom 😉

Na nog wat op en neer te zijn gegaan, kwam ik aan in 4u19m42s!  IK was zo tevreden! Er was geen druk voor een PR (Mijn PR ligt momenteel rond 4u09 (ik weet het niet meer juist)) en dat zorgde echt voor een heel ander gevoel tijdens de wedstrijd. De laatste marathons die ik liep, eindigden steeds met een teleurgesteld gevoel (omdat ik maar niet onder de 4u geraakte) en nu… voelde ik me zalig! Zal ik ooit gaan voor de kaap van onder de 4u te gaan? Dat zal de toekomst uitwijzen 😉

Over astariacarmen

Ik ben Carmen en ga studerend, lopend, wandelend en fietsend door het leven. Het zal jullie opvallen dat ik een bezige bij ben. Mijn ventje Michael wil ik zeker ook niet vergeten :-) 2 jaar terug ben ik gestart met de studie gezondheidsconsulent. Ondertussen ben ik afgestudeerd en wil ik meer en meer mijn kennis op vlak van gezondheid verruimen. Zo vang ik in najaar de studie herboriste aan. Persoonlijke ontwikkeling is ook een belangrijk gegeven in mijn leven. Met deze blog wil ik iedereen op de hoogte houden over mijn loopavonturen. Maar wil ik ook dingen meegeven vanuit mijn studies, mijn ervaringen, ... Namasté Carmen

»

  1. Hoi Carmen, leuk dat je erbij was zondag en proficiat met je prestatie. Geldrop is inderdaad geen parcours om een PR op te lopen, zeker niet met zo’n wind. Vooral genieten is de boodschap, en dat heb je duidelijk gedaan.

  2. supergoed gedaan en vooral leuk dat je er zo’n goed gevoel bij had. Die 4u…ach, ik doe er ook de moeite niet meer voor hoor. Ik geniet liever van de wedstrijd dan dat ik loop af te zien voor een cijfertje ergens in een statistiekske 😉

Geef een reactie

